úterý 20. listopadu 2007

Studium - GEOS Auckland

Momentálně studuji na jazykové škole GEOS v Aucklandu. Přesná adresa je 21 Federal street, Auckland a až to budete hledat, tak vězte, že Federal street má dvě části oddělené kostelem a škola je blíž k přístavu.

Tato škole se, asi jako všechny školy v této oblasti, vyznačuje především tím, že tu studují zejména asiaté. O nich se říká, že mají naučenou gramatiku a dobrou slovní zásobu, ale neumí pořádně mluvit. Bohužel, je to pravda. Mluvit s např. s Korejcem je opravdu vysilující a stejně rozumíte asi tak každé třetí slovo. Až tady skončím, tak půjdu požádat o místo do Hyundaie, protože budu expert na korejgličtinu. Pokud tedy s angličtinou začínáte a jde vám jen o angličtinu, tak je lepší studovat v Anglii, tam budete ostatním studentům spíš rozumět, protože to budou většinou evropani (ale tam zase bude plno Francouzů ;)).

Na této škole je několik typů studia:

  • General English - obecná angličtina, 7 stupňů obtížnosti

  • Academic courses (FCE, CAE, IELTS, TOEFL) - příprava na zkoušky FCE a CAE, IELTS nebo TOEFL

  • Teacher Training Courses - příprava pro budoucí učitele angličtiny

Já osobně jsem si vybral General English (GE), protože jsem si chtěl především osvěžit poměrně solidní základy angličtiny a nechtěl jsem se stresovat přípravou na zkoušku nebo dokonce zkouškou samostnou. Navíc to bylo o něco levnější.

Na GE se učí podle učebnic Headway, které se často používají i v ČR a je to víceméně to, co jsem očekával - je to hlavně o osvěžení jazyka. Pokud by někdo chtěl dělat nějaké výraznější pokroky, tak je lepší příprava na FCE nebo CAE. Tyto kurzy jsou komplexnější a probírá se kompletní gramatika.

První školní den je rozřazovací test a pohovor, které mají za úkol rozdělit studenty podle jejich schopností do jednotlivých tříd. Test byl poměrně jednoduchý a při pohovoru jsem jim řekl, že se neumím vymáčknout a proto jsem ve škole. Výsledek byl Upper-intermediate, druhý nejvyšší level na General English. To mě lehce překvapilo, protože jsem očekával, že to bude tak 4. - 5. level. Ale jinak bylo rozdělení, minmálně pro mě, odpovídající. Umím toho z vyučované látky dost, ale zdaleka ne všechno a s používáním je to ještě horší, takže se učím zhruba tak, jak potřebuji. (Po třech týdnech mého pobytu byl Mid-term test, tj. test v půlce 12ti týdenního bloku, a já byl přeřazen do nejvyššího Advanced level. Asi nějaká administrativní chyba. Ale je to pro mě lepší - opakování používání časů jsem stihnul v Upper, už se umím trochu líp vymáčknout a víc se tu mluví.)