pátek 2. listopadu 2007

Proč zrovna na Nový zéland

Je to poměrně jednoduché, ostatně můžete si to přečíst v následujících několika odstavcích. Protože jsem nevědel, co bych vlastně chtěl po škole dělat a navíc jsem si potřeboval procvičit angličtinu, kterou jsem od základní školy už jen zapomínal (zdravím paní učitelku Havelkovou), tak jsem se rozhodl, že pojedu do světa na zkušenou. A pojedu na jih. A nejlépe do Austrálie, kde je během naší zimy hezky teplo a tam se budu se učit angličtinu, bydlet na pláži, surfovat, lehce pracovat, prostě pohodička...

Plán byl tedy skoro dokonalý, ovšem skutečnost byla trochu jiná. Australani moc nemají rádi přistěhovalce z ČR a spol. a chtějí příliš velké záruky pro udělení víza. Drobnosti jako dokázat, že nemáte tuberu nebo potvrzení o studiu či od zaměstnavatele, že vás po návratu opět zaměstná, jsou brnkačka, jsme přece vynalézaví Češi. Ovšem mít zaplacené celé studium už v okamžiku, kdy o to vízum žádám, to je už trošku horší a to nemluvím o tom, že v tu dobu musím mít již přes 3 měsíce na účtu cca 250 000 Kč... Z toho vyplývá, že půjčit si zhruba 400 000 Kč jako nezaměstnaný bývalý student na teoretickou cestu do oblíbené země není zrovna dobrý nápad.

Ale přece nebudu sedět doma nebo ve studené Anglii, když je tu ještě Nový Zéland. Sice tu asi nebude takové teplo jako u sousedů, ale je tu poměrně velká šance získat tzv. Working Holiday vízum (WHS), které umožňuje jednoroční pobyt u protinožců s možností práce na plný úvazek. je to omezené jen tím, že u jednoho zaměstnavatele nesmíte být déle než 3 měsíce. Tak jsem o vízum cvičně požádal. Lze to udělat online na této adrese: Czech WHS online, trvá to cca 15 minut a stačí jen opsat číslo pasu, zaškrtnout, že nemáte AIDS a TBC, netrestanec, nevyhoštěnec z jakékoli země a zacvakat cca 2000 Kč. Samozřejmě online platební kartou. Asi za 3 dny bylo vízum na světě a mohl jsem plánovat znova :).

Finální plán je tedy následující: 8 týdnů studia na jazykové škole v Aucklandu na Novém Zélandu, poté se pokusit na to všechno vydělat a pokud možno i něco vidět a zažít. Ale důležitější jsou samozřejmě ty prachy, znáte mě...