úterý 13. listopadu 2007

Jak na Nový Zéland

To je poměrně jednoduché: koupíte si letenku a letíte.
No a teď vážně, protože jsem chtěl pilně studovat angličtinu, tak bylo nutné si nejdřív vybrat vhodnou školu. Výběr zase nebyl tak složitý, protože těch škol na Zélandu není mnoho. (Spolužák mi vynadal, že těch škol tu je nejméně deset, ale mně to bylo celkem fuk). Stačilo si vybrat město a tam nějakou školu. Já si vybral Auckland, protože nejsem troškař a ACL je největší, nejlidnatější, nejrozlehlejší, nej... no to by už stačilo. Tak to bychom měli město a teď ještě školu. Na výběr byly asi 3 školy a nejvíc se mi zamlouvala jazková škola GEOS Auckland. Ani nevím proč, prostě mi byla sympatická a tvářila se, že tu bude hodně mimoškolních aktivit, což je do jisté míry pravda.

Ještě bych měl dodat, že jsem vybíral na stránkách Studentagency, kde jsem výuku nakonec i objednal. Není důvod služeb agentury nevyužít, neboť cena je dokonce nižší přes agenturu než přes školu (350$/týden -> 250$/týden) a navíc odpadnou problémy s placením pobytu a podobně. Škola na 8 týdnů s ubytováním v rodině (rozhodně doporučuji) + pojištění a jiné poplatky vyšla na cca 72000 Kč. Také jsem si zaplatil transfer z letiště do rodiny, což po vyčerpávajícím letu vřele doporučuji. Shánět taxi a jet neznámo kam by se mi opravdu nechtělo. Ale zaplaťte si jen cestu do rodiny, zpátky už se dostanete levněji než za 90$.

Už vím, kde budu studovat a teď ještě kdy to bude. Poněvadž jsem skrblík, tak jsem potřeboval najít let s co nejlepším poměrem výkon/cena. A protože jsem se chtěl podívat do Thajska, tak proč se tam nestavit, když už poletím okolo. Taky jsem chtěl letenku, kde mohu změnit datum odletu za minimální poplatek a je alespoň na rok. Tyto požadavky jsem odeslal na všechny strany (= do Student agency a do CK Bemett) a jedině v CK Bemett pochopili, co po nich vlastně chci, takže je můžu jedině doporučit a letenku jsem logicky koupil u nich. Výsledná letenka tedy je Vídeň - Bangkok - Taipei - Auckland a za několik měsíců Auckland - Taipei - Bangkok - nejspíš pár týdnů přestávka - Bangkok - Vídeň od letecké společnosti Eva Air. Tahle letenka stála 35000 Kč, kdyby se objednávala s větším předstihem (já ji objednával cca 3 týdny předem), tak by nejspíš byla okolo 30k.

Takže suma sumárum jsem i s dalšími poplatky zaplatil cca 110000 káčé za první dva měsíce pobytu u protinožců. Teď se budu muset hodně snažit, abych ty peníze před návratem zase vydělal.