středa 14. listopadu 2012

Jak jsem se nastěhoval

Všechno bylo zaplaceno, takže už zbývá jen si začít nově nabytý pronajatý majetek začít užívat. Den D byla sobota ráno. Za prvé jsem se musel vypakovat z hotelu a za druhé přece nebudu platit za něco, co nepoužívám. No a hlavně jsem chtěl vidět, jestli předchozí nájemník náhodou nepořádal nějakou divokou rozlučku.

Potěšilo mě, že rozlučka proběhla v klidu a byt nelehnul popelem, ani nejevil jiné známky destrukce. Dokonce tu zůstaly navíc 2 židle a něco málo nádobí. Něco málo = jeden talíř, jedna miska, dvě skleničky, dva hrnky a nějaké příbory. Což ve spojení mikrovlnná trouba + toaster dává solidní základ moderní kuchyni. Lednička chladila, světla svítila, voda tekla i teplá, takže asi dobré.

Trochu mě nepotěšilo, že v topení byla vzduchová bublina, takže jeho okraj byl neustále studený až vlažný. A nepotěšil mě ani stav (ne)pružinové matrace, protože ta už má nejlepší léta za sebou. Nicméně jakožto momentálně chudý přistěhovalec musím spát na tom, co je. I špatná matrace je pořád lepší než dobrá podlaha.

V průběhu dalších dní jsem objevoval další drobnosti jako nemálo zvýšenou akumulaci prachu v oblastech, kam předchozí nájemník neviděl nebo že tu mám dokonce dvě žehličky. Jako kdybych nějakou potřeboval. Vysavač vydává zvuk a saje, takže asi funguje. Ale radši ho používat nebudu, protože ho podezřívám z pouhého přemísťování prachu na dobře přístupných místech do všech ostatních. Navíc by se mohl pokazit.

Při prohledávání pokladů v kuchyňské lince jsem našel kleště, takže jsem si mohl hrát i s topením. To jsem nejdříve zavrhl, nicméně se ve mě probudil kutil a po pár hodinách marného boje se svědomím si topení odvzdušnil. Bez ztráty kytičky nebo chcete-li, kapaliny a zraku. Teď to topí bleskurychle a po celé ploše. Dále jsem našel 4 přípravky na čištění kuchyní a koupelen (ta to trochu potřebovala).

A zjistil jsem, že myl nádobí dezinfekčním prostředkem na mycí houbičky. Ehm. Vyzkoušel jsem a nádobí to myje. Ehm. Já ale nejsem trubka, tak jsem zakoupil správný prostředek na mytí nádobí. Po dlouhém výběru, sledování reklam, studiu srovnávacích testů a zjišťování osobních zkušeností, jsem vybral Tesco Jar za £0.33. Podivnou shodou okolností ten nejlevnější... :-)

Bohužel tu není žádný sušák na prádlo, tak jsem si ho musel vyrobit z Tesco provázku, dveří od koupelny a držáku na televizi. Nyní je to tedy občasný držák na prádlo. Příjem má skvělý na barevné i černobílé. Dále jsem vyšrouboval většinu funkčních žárovek, protože v mém minibytě opravdu není potřeba jich mít 12. Funkčních jich zase tolik nebylo, ale i tak tyto 50W halogeny celkem příjemně prohřívaly byt. Ovšem teorie je taková, že topit plynem bude levnější.