úterý 23. března 2010

Jak jsem přeběhl

Šestého listopadu léta páně 2008 jsem se posmíval lidem, kteří se honí za vyšší úrokovou mírou a co se nestalo? Běžel jsem také. Na svoji obhajobu bych rád řekl, že jsem pro to nevyvinul skoro žádnou energii a úrok jsem zvýšil dokonce o 125 procent. Z původně zamýšlených 35 %. To jsem ale zjistil až při psaní tohoto článku a pořádném přečtení nového úrokového lístku...

Dokud mi nespadl úrok pod 2 procenta ročně, tak jsem neměl zvýšenou snahu s tím cokoli dělat. Měl jsem peníze hezky pohromadě, okamžitě dostupné a víceméně "slušně" úročené. Samozřejmě je mi jasné, že peníze v jakékoli bance jsou z hlediska ztráty hodnoty asi tak chytře uložené, jako kdyby ležely venku na louce, ale přece nebudu kupovat akcie, když mi to soudruzi po volbách zestátní a já nebudu mít za co emigrovat.

Když mi před časem v rodné mBank spadl úrok na 1,85 %, tak jsem začal být trochu nervózní. No vlastně nebyl, byl jsem v Thajsku a nevěděl jsem o tom, ale jinak bych byl! Pak jsem měl hodně práce, takže jsem tomu nevěnoval pozornost. Ovšem pak přišel den, kdy jsem se nudil a neměl do čeho píchnout. Jak vidíte, tyto dny přicházejí velmi, velmi výjimečně. Ten den mi blesklo hlavou, že ING Bank by mohla nabízet založení svého ING Konta online. Neváhal jsem, nažhavil google a hle, ono to šlo.

Máte dva doklady totožnosti? Hmmm, ano. Našel jsem dokonce všechny tři.
Máte běžný bankovní účet v ČR? Ano. Co je to za otázku, jsem snad buran?
Pak už se jen udělá klik, klik, klik, klik, klik (myší, není nutné cvičit) a je hotovo. Skoro.

Z pár dní vám přijde napěchovaná obálka s dalšími instrukcemi. Je to jednoduché: Stačí ofotit dva doklady totožnosti, nejpozději na druhý pokus podepsat přiloženou smlouvu svým budoucím podpisovým vzorem a převést na obdržené číslo účtu jakoukoli částku ze svého předem zaregistrovaného běžného bankovního účtu v ČR. A na to máte dva týdny.

Takže jsem si okopíroval občanský průkaz + řidičský průkaz (vejdou se na jeden papír), první podepsanou smlouvu si nechal (první pokus o podpis se tomu mému nepodobal ani vzdáleně), druhou pořádně podepsanou smlouvu vložil do obálky, zalepil a poslal zpět do ING. Platí příjemce, takže potud jsou jediné náklady na okopírování dokladů a trochu náplně do propisovací tužky na jeden až dva podpisy.

Jak jsem již napsal, kromě zaslání okopírovaných dokladů totožnosti a smlouvy, musíte splnit ještě jednu podmínku. A to převést z předem zaregistrovaného účtu jakoukoli částku na vaše nové ING Konto. Na to jsem zapomněl a tak se mi aktivace nového účtu mou vlastní vinou protáhla o týden.

Jakmile splníte všechny tři podmínky, tak vám poštou přijde potvrzení, že jste pro aktivaci účtu udělali vše potřebné. Dále vás upozorní, že do 7 dnů vám přijde dopis do vlastních rukou, kde bude přístupový PIN a heslo do internetového bankovnictví. Tohle je ta nejstrašnější část aktivace ING Konta, protože to znamená návštěvu pošty. To je hrůzný zážitek sám o sobě a když náhodou narazíte na bandu společensky nepřizpůsobivých individuí, které ignorují existenci internetové bankovnictví a snaží se platit složenkami, tak je to opravdové peklo.

Jakmile si vyzvednete přístupový PIN a heslo, tak se přihlásíte do svého nového ING Konta, pokocháte se a následně sem převedete všechno, co máte nyní na eMAX Plus. A je to, svět je zachráněn. Vám se zvýší úroková míra z 1,00 % na 2,25 %, Nizozemí se zvýší množství peněz a až se tady všechno zestátní, tak vás ve vězení bude hřát vědomí, že za pár desítek let budete mít ve svobodném(?) světě opravdu slušný balík peněz.

Pokud by to náhodou vypadalo, že mám najednou obavy z oplocení hranic atd., tak vězte, že ty mám pořád. Teď je to jenom silnější.