pátek 15. srpna 2008

Kdo uteče, vyhraje

Vzhledem k tomu, že v České spořitelně pravidelně prohrabují archiv a letos nenašli moje potvrzení o studiu, tak mi za odměnu dali "dospělý" účet. Tím pádem narostly poplatky za vedení kdysi "bezplatného" studentského účtu, tudíž jsem se rozhodl k přeběhnutí ke konkurenci. Osobně za nejlepší možnost považuji eKonto od Raiffeisenbank (eBanky), ale v nejbližší době mi tam nebude pravidelně přicházet 30 000 měsíčně, takže bylo nutné se spokojit s něčím jiným. Volba tedy padla na mKonto od mBank, o kterém jsem psal již dříve.

Žádné poplatky za vedení účtu, žádné poplatky za příchozí a odchozí platby v rámci mBank, žádné poplatky za příchozí a odchozí platby mimo mBank, žádné poplatky za vytvoření a změnu trvalého příkazu/inkasa, žádné poplatky za vydání a vedení platební karty, žádné poplatky internetové a telefonní bankovnictví (automat), žádné poplatky za výběr z bankomatu v zahraničí, první dva výběry za jakéhokoli bankomatu v ČR zdarma... No dokonalý účet.

Ale abych jen nechválil, tak mají i pár nevýhod, které možná odradí spoustu lidí. Například pobočky jsou pouze v několika městech. Absence kontokorentu. Nemožnost vložit hotovost na účet - peníze se musí poslat složenkou. A pár dalších drobností.

Mně tohle vesměs nevadí, takže jsem se proklikal webovým objednáním účtu a jako místo podepsání smlouvy jsem zvolil mKiosek v Tescu na Národní třídě. Asi za den nebo dva mi zavolal pán z mKiosku, že je smlouva připravená a že se na mě už těší. O dalších pět dní později volal znova, aby mi připomněl, že je smlouva stále připravená a on že už se nemůže dočkat. Potřetí jsem se už přemlouvat nenechal a poctil jsem ho návštěvou. Pán měl radost. Měl pro mě několik dokumentů, u kterých mi dal zkontrolovat správnost údajů a dokonce si vyžádal můj autogram. Dvakrát!

Nakonec jsem obdržel dvě smlouvy s jeho autogramy (založil jsem si mKonto a spořící účet eMAX) + aktivační číslo pro internetové bankovnictví. Oznámil mi, že platební karty k oběma účtům jsou na cestě a bylo hotovo. Ještě jsem si v rámci soutěže už-ani-nevím-o-co tipnul kolik bude 16.9. v 9:00 v Athénách stupňů Celsia. Vyčerpán rozdáváním autogramů jsem neprojevil mnoho invence a odpověděl, že 16 st. (šestnáctého = šestnáct stupňů, co jiného by to mohlo být).

Obě platební karty dorazily o pár dní později. Běžným dopisem... Sice je musíte aktivovat ze svého účtu, ale u někoho to může vzbudit pocit ohrožení bezpečnosti, ba až útoku na jeho osobu. Já jsem byl rád, že jsem nemusel strávit několik desítek minut ve frontě s babičkami čekajíc na doporučený dopis.

Doma už jen stačí aktivovat internetové bankovnictví, po doručení aktivovat platební karty a změnit limity pro výběry a platby dle libosti. Proto mám u karty, kde nejsou žádné peníze, měsíční limit pro platby v obchodech 2,2 milionu Kč. Co kdybych jednou vyhrál ve sportce a potřeboval nutně koupit nové auto? Příprava se nesmí podcenit.