neděle 6. června 2010

I ty, (Brute) mBank?!?

Upozornění: V tomto článku se mohou vyskytovat vulgarismy, jejichž výskyt není náhodný, ale záměrný. Autor se tímto omlouvá všem citlivým povahám.

Není tomu tak dávno, co jsem z mBank raději převedl své úspory do ING Bank, než aby mi tam ležely ladem za nuzný úrok. Teď mi peníze leží ladem za nuzný úrok jinde, ale co si budeme povídat, ten aktuální je třikrát vyšší. A to není málo.

No a co se nestalo, mBank se mě snaží nas...štvat ještě více. A asi nejen mě. Když začínali, tak byly všechny běžné služby zdarma. Tak jako v civilizovaném světě. A tím si získali naprostou většinu zákazníků. Ovšem teď se jich pravděpodobně snaží zase zbavit.

Hlavní lákadla mBank byla dvě: 1) Poměrně vysoké úroky na spořícím účtu a skoro žádná omezení. 2) Naprostá většina služeb spojených s běžným bankovním účtem zdarma + výběry v zahraničí zdarma.

Jako první vzala za své takřka nulová omezení na spořícím účtu. Zpočátku bylo možné převádět peníze sem a tam bez omezení, ke spořícímu účtu byla platební karta a klient mohl mít až čtyři takové účty. Prostě luxus. Pak se ale spořící účet rozdělil na dva typy: "méně spořící méně omezený" a "více spořící více omezený". A s tím zařvalo neomezené převádění peněz mezi spořícím a běžným účtem.

No dobrá, to se celkem dalo čekat. Ale pak se začala postupně snižovat úroková míra. To se také dalo čekat. Ale když se úročení změnilo takovým způsobem, že se na jejich nejvyšší úrokovou míru (již dávno nikterak zajímavou) dostanete pouze při zůstatku vyšším než 600 000 korun, tak jsem byl rád, že v tu dobu už moje almužna byla na cestě do ING Bank.

Do té doby se pro mě v podstatě nic neměnilo. Kromě toho, že převod větší částky peněz mi nyní trvá dva dny místo dvou sekund. Ovšem co mě dokáže pořádně naštvat, ba přímo nasrat, je změna poplatků na běžném účtu. A ještě mají tu drzost, že na svém webu stále prezentují stará pravidla, i když už oznámili, že od 1. 8. 2010 budou platit nová. Tj. každý si na první pohled myslí, že jsou veškeré převody zdarma, že jsou tři výběry hotovosti zdarma, že jsou výběry hotovosti v zahraničí zdarma...

Je sice pravda, že za tyto změny mohou částečně klienti, kteří stávající systém zneužívali a používali běžný účet k podnikatelským účelům, případě vybírali z několika platebních karet, aby se mi vyhnuli poplatkům za výběr hotovosti z bankomatu atd. Ale to je mně, jakožto spořádanému klientovi, s prominutím u prdele.

Do této banky jsem šel především kvůli běžnému účtu, který na našem zkostnatělém trhu neměl konkurenci. Nyní začínám uvažovat o tom, že své peníze přesunu jinam a mBank si své kdysi dobré a hlavně levné služby může strčit za klobouk. Po tom, co se stalo se spořícím účtem, nemám důvod se nedomnívat, že se to nemůže stát i s běžným účtem. Tj. budou nabízet (pod)průměrný produkt za (nad)průměrnou cenu. Ne, díky.