středa 9. dubna 2008

Výlet do Thames

Jednoho krásného dne, a to konkrétně 11.1.2008, jsem pracoval až od 17:00 a tudíž jsem měl volné celé dopoledne i odpoledne. Jelikož jsem skrblík a zároveň jsem chtěl nějaké dobrodružství (+ trochu stresu), tak jsem se rozhodl, že pojedu stopem do Thames, což je jediné "město" (6700 obyvatel) v okruhu 70 km. Mým cílem byl samozřejmě Pak'n Save - prodejce nejlevnějšího burákového másla a dalších levných potravin. Stal jsem se totiž závislým na burákovém másle. Burákové máslo není nic jiného než arašídy rozdrcené na kaši. A dokonce i podivný Marmite mi chutná, ale když jsem ho ochutnal poprvé, tak jsem si říkal: "Pane Bože, co to jedí?!? Vařené pneumatiky?" Chuť je totiž opravdu zvláštní hořkoslaná a těžko přirovnatelná k čemukoli jinému. Možná "pendrek".

Ale to jsem trochu odbočil od popisu mého výletu. Ráno nebylo zase tak úplně krásné, takže jsem si s sebou vzal bundu, kdyby náhodou pršelo. Také jsem byl líný vyndávat z batohu všechny možné letáky, a tak jsem s sebou měl asi 1 kg papírů. Toho jsem později samozřejmě litoval. Váha batohu při "odletu" byla cca 5 kg (batoh 1 kg, letáky 1 kg, bunda 1,5 kg, voda 1,5 kg).

Slyšel jsem, že na Novém Zélandu je údajně jednoduché cestovat stopem, tak jsem si to chtěl ověřit v praxi. Měl jsem cca 7 hodin na celou cestu tam i zpět, přičemž cesta samotná do 55 km vzdáleného Thames zabere zhruba 1 hodinu. Vydal jsem se z backpackeru směrem na Thames a na prvním vhodném místě pro stopování jsem narazil na dvojici, která opustila backpacker asi hodinu přede mnou. Pomyslel jsem si, že ono to s tím stopováním asi zase tak jednoduché nebude, ale nenechal jsem se odradit. Oni byli dva a měli obří batohy. Já byl sám a měl jsem jen malý zatím pětikilový batoh.

Ušel jsem zhruba kilometr a našel pěkné místo, kde na mě bylo z dálky vidět (takže řidiči měli dost času se nade mnou slitovat) a kde se dalo bez problémů zastavit (protože občas vidím lidi stopovat na absolutně nesmyslných místech, kde se zastavit prostě nedá). Asi po deseti minutách stopování už jsem začínal být nervózní a říkal jsem si, že mám občas šílené nápady. Po dalších pěti minutách mi zastavila dodávka plná nářadí. Řidič naštěstí jel až do Thames, tak jsem nemusel "přestupovat". Naneštěstí dodávka nebyla plná jen nářadí, ale taky bláta, takže jsem si hned při nastupování umazal kraťasy. No co, je to zadarmo a kraťasy potřebují vyprat tak jako tak.

Řidič byl asi 45ti-letý hippie, který se živil převážně stavbou domů apod. Mimo jiné měl malou organic farmu. Do Thames jel dělat nějaký "byznys". Chtěl jsem vystoupit u "shopping centre", což nebyl problém. Zastavil, poslal mě směrem do shopping centre a jel dál. Já jsem se nenechal zmást lstivým hippíkem, který si pod pojmem "shopping centre" vysvětloval centrum města s kupou obchodů (které mě samozřejmě nezajímaly) a vydal jsem se na druhou stranu, kde by měl být můj "shopping centre" s Pak'n Save. P'nS byl nalezen hned po 100 metrech a zároveň zde byl i The Warehouse (where everyone gets a bargain - moc jsem koukal na televizi), což je roztomilý kříženeček Tesca a Baumaxu (Srstka mě pronásleduje i tady.).


Mé první kroky vedly do P'nS, protože jsem zde byl především pro lahodnou arašídovou pomazánku a pár dalších dobrot. Koupil jsem si dvě Pam's Peanut Butter - no added salt za 1,75$, špagety, rýži, ovesné vločky a fazole. Váha batohu rázem narostla na cca 12 kg (batoh 1 kg, letáky 1 kg, bunda 1,5 kg, voda 1,2 kg, vločky 3 kg, špagety 1 kg, rýže 1 kg, burákové máslo 0,8 kg, fazole 1 kg). A to jsem se ještě chtěl podívat do The Warehouse, kde jsem viděl strojek na stříhání vlasů za 12,98$. Po svačině a chvíli hledání jsem nalezl vytoužený strojek za 12,98$. Ještě jsem chtěl podívat na nějaké levné "pracovní" kraťasy, ale nalezl jsem jen nepříliš levné, ale fešné kraťasy za 25$. Takže mám nové levné nepracovní. Cestou do The Warehouse jsem procházel okolo Postie+ (Což je něco jako Kenvelo před 10 lety, tj. prodávají levné obleěení, které na sebe může vzít většina lidí a ne jen ujetí teenageři a ještě ujetější kdokoli jiný.) a tady byl novoroční výprodej. Fešné kraťasy za 15$. To už bylo levnější, ale na pracovní kraťasy stále dost. Takže mám dvoje nové levné nepracovní a stále žádné pracovní kraťasy.

Měl jsem nakoupeno všechno potřebné + něco navíc a mohl jsem se vesele vrátit domů. Zbývaly mi asi 4 hodiny do nástupu do práce. Vydal jsem se směrem Coromandel Town hledat vhodné místo pro stopování. To jsem již vypadal jak velbloud se zbožím, protože jsem měl úplně narvaný batoh + zbytečná bunda + taška s kraťasy a strojkem na vlasy. Celkem cca 14 kg. Aktuální teplota asi 25 st. a azuro - zrovna když se to hodí nejméně.

Konec města byl vzdálený cca 1 kilometr. Zde bylo celkem pěkné místo pro stopování, ale zároveň to bylo přímo na slunci. Po dvaceti minutách, během kterých samozřejmě nikdo nezastavil, jsem se vydal dále směrem na Coromandel Town, doufaje, že nepůjdu až tam. Po zhruba kilometru mi zastavila opět dodávka, ve které se aktivní důchodkyně vracela z občasné práce. Úplně přesně jsem nepochopil, co vlastně dělá, ale asi to bylo něco jako úěetní. Jinak se věnuje především pěstování stromů a květin, které prodává. Naneštěstí bydlela v cca 7 km vzdálené vesnici… Tady jsem si našel pěkné stinné místo a zastavilo mi asi desáté auto. A kupodivu to nebyla dodávka, kterých tu jezdí zhruba 20 %, ale Audi 80. Řídil to cca 30ti-letý chlápek z Aucklandu, který byl na dovolené ve vesnici za Coromadel Town, takže jsem jel přímo. Zde jsem mu ještě ukázal, kde jsou v Coromandel záchody a spokojeně jsem se vydal do backapackeru. Zbývalo mi ještě asi 2,5 hodiny, tak jsem si mohl dát svačinu, podívat se na TV a vesele vyrazit do práce.